Ridning! (a)

Hellu!
Idag så red jag o va i stallet! Tänkte berätta lite kort om min stalldag eller vad man ska säga c:
När vi kom dit åt vi middag och flumma lite... Sedan så skulle vi göra iordning Winston (en stor fux, superfin.) och han var snäll... Eller njaaa, kanske inte riktigt för han bråkade vid tränsningen men jaja!
Sedan så chilla vi lite och sen så skulle vi rida. Vi skulle rida ut ;)
Vi fick välja hästar, jippie ;) Jag hade tur, ingen annan än jag ville ha min lilla prinsessa Matilda :D
När vi red så kändes hon först rätt lugn så jag manade på henne, roligare med än pigg ponny än en seg lxm ... Och sedan när vi började trava, asså hon var så himla stark. Drog med huvudet, försökte få dem ur händerna på mig...
I galoppen försökte hon ta ner huvudet men jag höll i hennes huvud ;) (hon slängde av en tjej 3 ggr på KM i söndags så...) Jag tvekar inte ens att säga att hon hade slängt av mig om jag inte hållit i henne... Busponny! <3
Iallafall, jag var rätt öm i händerna p.g.a att hon dragit så mycket. Men det kan inte gå bäst varje gång.
Fick ju rida henne iaf.

Pussar & kramar från Tova!! <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0