Kadrilj med finfina Sonny! (:

Hej! :)
Idag red jag, fick Sonny. Hade väll inte så stora förväntningar, visst brukar han vara fin men rätt hård i munnen och pigg. Och han hade inte gått lektioner på hela dagen, så jag väntade mig en ponny som var liknande en bomb. Men jag blev verkligen positivt överraskad, han var supermysig i början. Snäll och pigg! :D Sedan skulle vi köra kadrilj-programmet [ Final på söndag! ;D ] och första två ggr så var han ganska stel och ville inte jobba med mig så bra. Men dem två sista gångerna släppte det ! Visserligen krökte han inte på nacken eller trampade under sig, men han lyssnade på mig. Svängde så fort jag nuddade tygeln och hela tiden väntade på signaler från mig!! Galoppfattningarna blev perfekta!
Sammanfattning av lektionen: Mycket nöjd, Sonny jobbade med mig och inte mot mig. Så det var ett mycket lyckat pass!



Nu börjar stressen.. Längtar iaf till söndag (har önskat Matilda / Sonny) och vi SKA vinna! :D <333 Fast en sak jag stör mig riktigt mycket på är att Isabelle, en tjej i min grupp, som envisas med att rida först och hon gör så j'vla slarviga vägar, speciellt på byt om volt -.- men vi hoppas iaf att hon "sköter" sig på söndag! WISH US GOOD LUCK!

/tova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0